W 2005 r. Holocaust Education Trust Ireland zainicjował międzynarodowy Projekt „Krokus”. Polskim koordynatorem projektu jest Muzeum Żydowskim Galicja w Krakowie.
Projekt nazwę swą wziął od żółtych krokusów, które jesienią są sadzone przez wspólnoty szkolne. Kwitnące na wiosnę krokusy są symbolem pamięci o dzieciach, które stały się ofiarami Holokaustu oraz symbolem nadziei na odrodzenie. Sadzenie krokusów poprzedzają lekcje, podczas których uczniowie zapoznają się z tematyką Holokaustu.
Celem projektu „Krokus” jest rozbudzenie w młodzieży świadomości niebezpieczeństw i zagrożeń wiążących się z dyskryminacją, fanatyzmem, uwrażliwienie na krzywdę drugiego człowieka, skłonienie do dyskusji na temat przyczyn i skutków zbrodni Holokaustu oraz przestępstw określanych mianem zbrodni przeciw ludzkości.
Nasza szkoła do projektu przystąpiła w 2019 r. Szkolnym koordynatorem projektu jest nauczycielka historii pani Joanna Marczyńska. Co roku uczniowie w październiku sadzą cebulki krokusów, później uczestniczą w lekcjach, na których dowiadują się o wydarzeniach II wojny światowej oraz o zagrożeniach związanych z rozwojem ideologii rasistowskich i nacjonalistycznych. Dodatkowo młodzież przygotowuje gazetkę informacyjną, ogląda film tematyczny i organizuje debatę oksfordzką. Na wiosnę, gdy zakwitną krokusy uczniowie zgromadzeni wokół kwiatów przypominają sobie i utrwalają wszystkie działania oraz treści poznane w ramach projektu „Krokus”.